Hai,

Saya berdagang terutamanya eurjpy dan berbuat demikian menggunakan Broker Interaktif sebagai broker utama saya. Saya juga membuka akaun kecil dengan MBTrading dan DBFX untuk membandingkan dan gunakan sebagai sandaran. Saya terbuka untuk menggunakan mana-mana broker sebagai broker utama saya selagi mereka boleh dipercayai dan penyebarannya adalah kompetitif.

DBFX menyatakan di laman web dan juga dalam demo 2 pips yang tersebar rata-rata untuk eurjpy, dalam kenyataannya bilangan 2 pip rendah jarang berlaku, purata akan berada di antara 3-4 pips dan spread 4 pip cukup normal semasa pasaran Eropah Jam.

MBTrading berdagang antara 2.2 dan 3 pips paling banyak masa.

Broker Interaktif berdagang antara 1 dan 1.5 pip paling banyak masa.

Anda mungkin melihat sekarang mengapa saya berpegang kepada IB sebagai broker utama saya. Saya menganggap bahawa DB juga salah satu penyedia kecairan bagi broker lain dan tidak dapat melihat mengapa terdapat perbezaan yang besar antara dbfx dan IB. Tambahan pula, saya tidak dapat melihat mengapa dbfx menggunakan semua alasan untuk menyimpannya di sini. Penyebaran di dbfx melebar ketika Utara dan Korea Selatan memulakan perselisihan terkini mereka, tetapi tidak pernah kembali kepada penyebaran yang lebih rendah untuk eurjpy yang mereka miliki sebelumnya. MBTrading adalah syarikat yang baik dan berdaya saing dalam banyak cara untuk Broker Interaktif, mengapa mereka tidak dapat memperoleh mudah tunai (penyedia) yang mencukupi untuk membeli eurjpy untuk menyebarkan penyebaran yang hampir kepada Broker Interaktif? Penyebaran MBT secara purata kira-kira dua kali penyebaran IB ....

Saya harap beberapa pedagang eurjpy aktif boleh mengulas tentang ini dan mungkin menambah beberapa broker eurjpy yang boleh dipercayai dengan spread kompetitif (sesi Eropah). Selain itu, saya sangat menghargai sebarang komen dari DBFX dan MBTrading kerana saya tidak membuka akaun dengan mereka untuk bersenang-senang, tetapi kerana saya mempercayai mereka dengan dana saya dan untuk dagangan, dan kini entah bagaimana sedikit kecewa.

Terima kasih,