Penyusunan talian komando MQL4 menghasilkan EX4 tidak sah (Selesai)
Halaman 1 daripada 1132 12 TerakhirTerakhir
Results 1 to 10 of 11

Thread: Penyusunan talian komando MQL4 menghasilkan EX4 tidak sah (Selesai)

  1. #1
    Hey,

    Saya menggunakan MT4 Build 1090 dan MetaEditor V5 Build 1601. Saya perlu membuat kompilasi semula beberapa petunjuk MT4 setiap saat dan kemudian. Untuk melakukan ini, saya menulis skrip kecil yang akan dipanggil secara berkala melalui Perancang Tugas Windows:
    Kod dimasukkan @echo off C: \ Program Files (x86) \ SomeBrokerName \ metaeditor.execompile:...\MetaQuotes\Terminal\...\ MQL4\Indiors\MyIndior.mq4log Ini berfungsi dengan baik setakat ini. Keluaran fail log mengatakan ia berjaya disusun, 0 amaran, 0 kesilapan. Walau bagaimanapun, apabila saya mencuba dan meletakkan Indikator pada carta, ia berlaku setiap kali ia tidak berfungsi. Sebaliknya tab Pakar menunjukkan ralat:
    Kod Insert Tidak boleh memuatkan C: \ ... \ AppData \ Roaming \ MetaQuotes \ Terminal \ ... \ MQL4 \ Indiors \ MyIndior.ex4 Jadi saya perlu mengkompilasi Petunjuk lagi dan kemudian berfungsi. Kadang-kadang tidak, dan saya perlu mengkompilasi lagi dan lagi dan lagi, sehingga ia berfungsi.

    Saya sudah mencubanya di komputer yang berbeza, OS yang berlainan (Windows 7, Windows 10, ...). Keputusan yang sama. Kadang-kadang ia berfungsi, kadang-kadang tidak.

    Adakah anda mempunyai apa-apa idea yang salah di sini dan mengapa ia seolah-olah menghasilkan fail EX4 yang tidak kerap begitu kerap? Adakah terdapat apa yang saya boleh lakukan untuk mengelakkan masalah ini?

    Terima kasih terlebih dahulu.

  2. #2
    Adakah anda menggunakan fail termasuk? Juga terdapat versi baru untuk MT4 (terminal: membina 1126, metaeditor: membina 1861). Anda boleh memuat turun di sini atau membuat akaun demo di pelayan demo metaqot dan ia perlu dikemas kini secara automatik.

  3. #3
    Ya, saya menggunakan fail termasuk. Adakah ini menyebabkan masalah? Saya akan cuba membina baru. Terima kasih kerana petunjuk!

  4. #4
    Quote Originally Posted by ;
    Ya, saya menggunakan fail termasuk. Adakah ini menyebabkan masalah? Saya akan cuba membina baru. Terima kasih kerana petunjuk!
    Ya. Anda perlu menentukan jalan ke fail termasuk anda. C: \ Program Files \ TradingPlatform \ metaeditor64.execompile: C: \ Program Files \ TradingPlatform \ MQL5 \ Scriptsinclude: C: \ Program Files \ TradingPlatform 2 \ MQL5

  5. #5
    Hmm, saya boleh mencuba itu. Tetapi tidakkah ia akan menyebabkan ralat penyusunan, jika tidak dapat mencari fail termasuk?

  6. #6

    Quote Originally Posted by ;
    Hmm, saya boleh mencuba itu. Tetapi tidakkah ia akan menyebabkan ralat penyusunan, jika tidak dapat mencari fail termasuk?
    Ya, ia harus menghasilkan ralat jika tidak dapat mencari fail mqh ...

  7. #7
    skipa1921
    Guest
    Saya takut anda telah tersilap menulis pembolehubah statik awal (dalam beberapa kes). jadi anda perlu menyusunnya setiap kali anda memerlukannya untuk dijalankan.

  8. #8
    Quote Originally Posted by ;
    {quote} Ya, ia harus menghasilkan ralat jika tidak dapat mencari fail mqh ...
    Ok, tapi tidak. Dalam fail log ia mengatakan 0 amaran dan 0 kesilapan dan ia membuat fail MyIndior.ex4. Tetapi masalahnya ialah apabila saya ingin memberikan Petunjuk kepada Carta, ia berkata Tidak boleh memuatkan ... \ MyIndior.ex4 dan saya telah memulakan proses penggalian semula lagi dan akhirnya berfungsi pada satu ketika. Kadang-kadang saya perlu mengkompilasi semula 2-3 kali sehingga ia berfungsi. Kadang-kadang ia berfungsi selepas kali pertama. Inilah yang membingungkan saya. Nampaknya menghasilkan fail EX4 yang tidak sah untuk apa jua alasannya. Thats the log file: Code Inserted C: \ Projects \ 2018 \ 08 \ ... \ Compiler \ Data \ MyIndior_123456_20180930.mq4: information: Compiling 'MyIndior_123456_20180930.mq4' C: \ Projects \ 2018 \ 08 \ ... \ Compiler \ Data \ Termasuk \ MyIndior.mqh: maklumat: Termasuk 'MyIndior.mqh' Keputusan: 0 ralat, 0 amaran, masa kompilasi: 207 msec Tetapi apabila saya memasukkannya ke dalam carta: Kod dimasukkan 2018.08.29 23: 22: 58.074 tidak boleh memuatkan 'C: \ Users \ ... \ AppData \ Roaming \ MetaQuotes \ Terminal \ ... \ MQL4 \ indiors \ MyIndior_123456_20180930.ex4' Juga cuba dengan MT4 dan MetaEditor terbaru terbina, hasilnya. Ralat masih wujud.

  9. #9

    Quote Originally Posted by ;
    anda telah tersilap menulis pembolehubah statik awal (dalam beberapa kes).
    Apa maksudnya? Saya menggunakan beberapa pembolehubah statik, ya. Tetapi mereka seperti ini: Kod Dibatalkan tidak sah OnCalculate (...) {datetime statik _lastCheck = 0; datetime barTime = Time # 91; 0 # 93 ;; jika (barTime gt; _lastCheck) {_lastCheck = barTime; ...}} Seperti yang saya katakan: Ia sering tidak memuatkan pada carta. Saya perlu menyusun semula beberapa kali dan kemudiannya berfungsi setiap masa. Juga masalah tidak pernah berlaku apabila saya menyusunnya secara manual dalam MetaEditor. Nampaknya hanya berlaku apabila saya menyusunnya melalui baris arahan.

  10. #10
    Ok, saya dapati masalah ...
    Prosesnya agak kompleks. Penyusunan berlaku pada mesin lain (Build Server). Dan setelah penyusunan, saya muat naik fail ke pelayan FTP dan muat turun di sini di komputer riba saya. Dan nampaknya semasa pemindahan FTP kadang-kadang ada masalah. Tidak tahu sama ada ia adalah mod pemindahan (ASCII vs Binari), perlu menyemaknya. Saya membandingkan hash fail EX4 yang saya muat turun di sini dan EX4 pada Server Build dan mereka berbeza. Apabila saya menyalin fail EX4 melalui RDP terus dari Server Bina dan menggunakannya di sini, ia berfungsi, manakala fail yang dimuat turun tidak ... AAAARG!

Kebenaran Posting

  • Anda tidak boleh menghantar thread baru
  • Anda tidak boleh membalas kiriman
  • Anda tidak boleh mengedit siaran anda
  • Anda tidak boleh menyiarkan lampiran
  •  
  • Kod BB Hidup
  • Smilies Hidup
  • Kod [IMG] adalah Hidup
  • Kod [VIDEO] adalah Hidup
  • Kod HTML Tidak Hidup
Polisi Kuki
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.